Tuesday, February 27, 2007

Vilket bestik är du?

Som ni alla vet finns det många olika sorters personligheter och många olika sätt att dela upp dessa personligheter i olika fack. Ett av de sätten är att bestikbestämma en personlighet. Jag vet att t.ex. att jag är en knivpersonlighet då jag blir oerhört intresserad av en sak och sedan kör jag bara på den. Vilken bestikpersonlighet är du?

1. Du hittar en jättebra låt med ett band du aldrig hört talas om. Vad gör du?
A) Laddar hem alla album bandet någonsin gjort och lyssnar in dem i en vecka eller så.
B) Laddar hem just det albumet låten är ifrån och kan konstatera att det bara var en bra låt på hela skivan.
C) Lyssnar litegrann på låten för att sedan återgå till min gamla vanliga musik.

2. Du röker men har bestämt dig för att sluta. Hur går du till väga?
A) Slutar tvärt. Slutar även dricka kaffe och alkohol samt börjar träna och blir vegan.
B) Köper nikotintugummin, förbereder dig i en månad för att sluta och trappar sedan ner.
C) Röka? Har jag aldrig förstått mig på. Har prövat men tyckte inte att det var något speciellt.

3. Du träffar en person på jobbet som du känner en verklig samhörighet med. Vad gör du?
A) Tar numret och msn och försker att umgås så mycket som möjligt med personen samtidigt som du trappar ner på kontakten med dina andra vänner.
B) Tar en öl efter jobbet en dag och låter sedan en varaktig och gedigen vänskap växa fram.
C) Träffar personen sporadiskt ungefär en gång i halvåret och håller dig annars till dina äldre vänner.

Flest A:
Knivpersonlighet. Om du hittar något du gillar går du in för det med allt du har och upptäcker efter ett tag att du tröttnat och letar vidare efter nya saker att intressera dig för.

Flest B:
Gaffelpersonlighet. Du har flera olika intressen och triva ganska bra med ditt liv. Då och då hittar du saker att förändra men all förändring är till det bättre.

Flest C:
Skedpersonlighet. Du gillar egentligen inte riktigt någonting utan är intresserad av det mesta utan att för den delen fördjupa dig inom någonting. Du är i regel rätt allmänbildad.

No comments: