Monday, February 12, 2007

Inflyttningsfest

Nu är jag sådär duktig igen och är hemma på lunchen. Bokade upp mig på en helg ute på landet hos pappa för bubbelbad och köttätande men nu verkar det som om jag får lägga även denna helg till mina 'förlåt-pappa-men-någonting-dök-upp' bortförklaringar. Ida i min klass ska nämligen flytta till huset bredvid mitt och hon har bjudit mig på inflyttningsfesten på lördag. Jag vill gå och har nu bestämt mig för att göra som jag vill.

Min chef har ring mig två dagar i rad men som den fegisen man är vågar jag inte svara ifall det skulle vara som så att hon vill skälla på mig för att jag pratade på jobbet förut. Till mitt försvar visste jag faktsikt inte att jobbet hade 1984 som modell för hur en arbetare ska bete sig. Hade de bara sagt det hade det vart lugnt.

No comments: