Thursday, February 22, 2007

Bäst under stress?

Någon som jag inte känner tyckte att min blogg var bra. Känns bra att höra men nu är min hjärna helt tom bara för att jag pressar mig själv till att skriva och producera något jävligt bra och insiktsfullt och tankeväckande.

Nu när södra Sverige bestämt sig för att ha Day after tomorrow väder så kan inte Sara åka hem hur mycket hon än vill. Fast hon vill inte. Nu ska hon stanna, vi får se hur länge vädrets makter kan hålla människan på stånd. Vore skönt om det kunde vara hela livet.

Ibland blir jag så besviken på mig själv när jag vet att jag borde göra något men inte vill och därför inte gör det. Tänk om jag hade satt mig och skrivit min tenta idag. Då hade jag vart ledig sen. Men nej då, jag har ingen lust. Undrar hur länge jag kan hålla på och bara plugga dan innan hela tiden. Allt måste väl bli svårare någon gång. Fast varför klagar jag? Tänk på andra, var en Jesus. Jag kan iaf plugga dagen innan och ändå klara det. Vissa männsikor behöver sitta varje dag i en vecka med en tenta. Jag kan skriva en på två timmar. Om jag bara ha lust.

No comments: