Tuesday, February 6, 2007

Jag måste ta itu med mig själv

His Excellency President for Life, Field Marshal Al Hadji Doctor Idi Amin, VC, DSO, MC, Lord of All the Beasts of the Earth and Fishes of the Sea, and Conqueror of the British Empire in Africa in General and Uganda in Particular.

Har precis kommit hem från M, vi kollade på Last king of Scotland. Den är jäkligt bra alltså! Skulle inte velat vara doktorn i filmen.

Pratade med min älskade Sara idag, gud vad jag saknar henne! Hon förstår mig så bra. Vi pratade om den loop jag kommit in med kärleken, eller rättare sagt avsaknaden av kärleken. Att jag inte kan sluta tänka på musikern. Jag vet faktiskt inte varför, tror att jag nog gillar bildenjag har av honom som den 'ouppnålige'. Jag vill nog inte lära känna honom, jag vill att han ska lära känna mig. Att han ska få se vad han missar liksom. Men han har ju redan gjort sitt val, han kanske inte ens såg det som ett val utan som en självklarhet. Det gör bara saken värre.

Jag insåg idag att jag nästan bara i mitt liv blivit riktigt bra polare med personer som har varit i kris. Ta M t.ex. Vi blev så bra vänner som vi är när det tog slut med hans tjej och han höll på och gå ner sig totalt. Är det bara människor i kris som man kan komma riktigt nära? Eller som jag bara kan komma riktigt nära? Undantaget skulle väl vara Sara då, men den vänskapen har växt fram under en längre tid (så som vänskap gör?).

Jag mår nog inte helt ok. Måste nog uppsöka någon regelbundet.

No comments: