Thursday, February 15, 2007

Tiden och slumpen - ödets tvenne tvillingbarn

Hur länge ska man vara sjuk egentligen? Sist jag var förkyld (november) var jag sjuk i tre dagar. Fan också, jag har inte tid med sjukdom.

Funderade på mitt moment 22 medan jag låg och dagdrömde i sängen imorse. Kan det vara en försvarsmekanism? Väldigt Freud och Jung jag vet, men det kan nog stämma. Jag har alldeles på egen hand skapat ett vattentätt system som garanterar att jag aldrig hittar någon. Hatar när hjärnan (eller vem av er organ det är) lurar en själv (och vem är det?). Jag gör så at jag själv mår dåligt.

Läste i Metro eller var det nu var att modeller är lika olyckliga som kassörskor. Min första tanke var 'visst du lilla modell, prova att vara fattig och ful och olycklig. Det är värre'. Men efter lite tankeverksamhet insåg jag att jag om någon borde inse att olycklighet inte går att gradera. Är man olycklig så är man! När jag är olycklig tänker jag inte 'jo, men jag pluggar ju och är ung så jag har det väl bättre än...' Nej nej, så tänker ju ingen. Olycklighet är oberoende av lycka. Det tror jag iaf.

No comments: