Sunday, February 4, 2007

Som sagt, fylleblogga

Fast jag är inte särskilt full, har druckit massa men blev ändå inte full. Först var vi på Vampire Lounge och det var faktiskt helt ok. Som alla säger, 'goda drinkar'. Sen stack vi på hemmafest hos nån vid Odenplan. Var en rolig fest och jag upptäckte hur stort Stockholm är jämför med andra städer, det var två från Göteborg på festen och de kom inte med varandra men de hade ändå träffats tidigare. Göteborg är då bra litet. Sedan åkte vi taxi (!) till kontrast för J hävdade, som alltid, att det är 'världens bästa ställe'. Men det var också kul.

Anledningen till att jag 'fyllebloggar' är ju, som tidigare nämnt, för att jag kom hem själv (som alltid). Dock kommer jag inte hem själv för att jag inte kan få tag på nån, så är det faktiskt aldrig, och jag skriver inte det för att skryta utan för att det är ett faktum. En kille (en av göteborgarna) var väldigt på, men jag blev bara mer av ju senare klockan blev. Sen fanns det en kille som hade -4.5 i synfel och som hade jobbat på Tradition som försökte. 'Helt otroligt! J brukar aldrig känna trevliga tjejer!'...och nu ska jag bara smeka din rygg i en halvtimme, och säga att jag vill se dig naken. Som om det skulle hända. Jag försöker inte vara mer än vad jag är, men förstod han inte att vi inte är en 'perfect match'? Sen kom det en kille som var sinnebilden av en KTH snubbe*, han hade faktiskt pluggat där. Han pratade omn att han minsann hade hjälp SÄPO att lösa brott...wow...det som de är så bra på. Är det nu jag ska bli imponerad? Sen sa han det typiska 'nej, här sitter jag och bara pratar om mig själv' (åh fan) 'vad sysslar du med?' När jag berättade om de två huvudämnerna jag studerade fortsatte samtalet på följande sätt:

Han - Jag kan en hel del om det. Ska jag tipsa dig om några böcker?
Jag - Ja, gör det.
Han - För alltså det viktiga med de ämnerna är ju...bla bla bla...
Jag - Jo, så kan man ju också se det. Men man kan ju även ha andra infallsvinklar på det och är ju lite kärnan i de båda ämnerna?
Han - Nja, så är det inte riktigt. Jag har pluggat data men jag kan mer om det du pluggar än du kan så lyssna på mig för jag vet bättre. (Kanske var det inte riktigt så men det var liksom det han egentligen ville förmedla).
Jag - Aha, nej nu ska jag gå hem. (Konfliktundvikning på krogen)

När jag sedan reste mig för att gå så tittar han på mig och sen på alla andra som vi är med och säger högt och tydligt 'jag ska också röra på mig då'. Vaddå då? Jag smet det fortaste jag kunde till snöret och fick sedan vänta i 27 minuter. Gick hem ifrån snöret, tog en kvart.

Insåg ikväll att om soundtracket till mitt liv förut var The Kinfes Pass this on är det nu White Stripes I just don't know what to do whit myself eller möjligtvis The Raconteurs Together. Hur som helst är videon till I just don't know what to do whit myself en av mina absoluta favoriter. Jag gillar Kate helt enkelt.

*KTH snubbe ~ kille som: dricker jolt cola framaför sin dyra dator, gillar Liftarns guide till galaxen och allt som Monty Python någonsin gjort, och som tror att han är bättre än alla tjejer, för tjejer är ju mindre utvecklande varelser (se reklamen för lugna favoriter när de blir stoppade av polisen och killen inte vill att hans tjej ska ta i honom)

No comments: