Thursday, February 15, 2007

Majsan Danielsson

Pratade med Sara nyss, vill åka till henne men jag är fan för sjuk. Sen ska jag tvätta ikväll också. Blä.

M ska till Golden Hits med jobbet ikväll, trodde aldrig att jag skulle umgås med någon som varit där men guds väger är ju outgrundliga.

Borde plugga men är helt tjock i hjärnan så det går bara inte. Förökte läsa min bok-för-tillfället men inte ens det lyckades jag med. Såg Den tredje mannen igen, det är ungefär vad my brain klarar av just nu. Hur blir man frisk på bästa sätt? Borde gå och skriva ut min tenta och gå och köpa näsdukat tills exkursionen imorgon, men jag tror inte att jag kan. Lyckades äta någon slags frukost-lunch-middag nyss men eftersom det var Euroshopers lasagne så tror jag att jag snarare blir av med energi när kroppen ska förbränna maten än att jag får energi från den.

Jag och M pratade igår om hur svårt det är att låta någon man känner läsa det man skrivit. Visst bloggen går ju, men allt det andra. Det är svårt att förklara för folk att även om man skriver i jag-form så är inte berättelsen något man har upplevt, eller ens vill uppleva. Man spinner ju liksom bara vidare på en känsla man fick som inspirerade en. Man vill ju mer skriva av sig och få ur sig det man har inom sig mer än vad man vill skriva för att andra ska tycka att det man skriver är bra. Visst skulle jag vilja leva på skrivandet men jag vet inte om jag vågar. Om jag skulle ge ut något skulle det bli under pseudonym. Funderar på att ta namnet Majsan Danielsson.

No comments: