Sunday, February 25, 2007

Interagerande

Nu har M dragit och mitt tentaskrivande borde börja nu. Men jag kan nog vänta ett litet tag till. M bara försvann i en halvtimme imorse utan att säga något och när han kom tillbaka hade han köpt en hel påse med snacks till mig och mitt pluggande. Jag blev så rörd. Han hade likosm köpt allt det jag gillar som typ oboy, ost, kebabpizza, cashewnötter, marabou frukt och mandel, cola, ostbågar mm. Jag kan nog äta upp mig typ fyra-fem kilo idag. Yummy!

Jag interagerade med hur många människor som helst igår. Träffade vad jag tror var B:s tjej igår på krogen. Jag frågade inte men de var väldigt tajta så...

Sen på Tunnan så pratade jag med hur många som helst. Vi körde dem gamla 'hitta på att någon fyller år och sjung för den'. Var uppskattat. Sedan gjorde jag ett litet genusexperiment och sa till servitrisen att hon hade snygga pattar. Hon blev glad och sa tack. Men jag tror att om jag inte vart tjej hade hon blivit sur. Könsmaktsordningen är total.

Sen tog jag och M en taxi hem. Tydligen var det svart för det kostade bara 200. Underligt att taxichaffisen inte se något om det innan vi hoppade in i bilen. Sedan vid tunnelbanan så liftade en kille hem med oss i taxin. Han blev typ överlycklig över att slippa gå hem. Dagens (nattens) goda gärning.

No comments: