Monday, March 19, 2007

En fin kille/tjej

Nu bloggar jag i skolan igen. Sov i Argentina inatt. Var mysigt. Min grupp ska träffa min handledare idag så jag hoppas att vi alla är väl förberedda. Jag vet att jag inte är det.

Kom och tänka på en liten sak när jag var hemma hos pappa och hans tjej. jag tycker att det verkar som om alla i min kärnfamilj (mamma, pappa, syrra) alla träffar/har träffat partners som är bättre människor än vad de själva är. Inte för att de är dåliga människor, absolut inte. Men jag kan tänka mig att de är rätt vana vid det här laget att höra 'Guuuud, vilken tur du har som hittat en sån fin kille/tjej'. Och de som säger så har rätt. Min mammas förra kille var hur schyst som helst och verkligen sinnebilden för en god människa, likaså pappas tjej och, suprise, min syrras kille. Inte det att min familj inte är värd de där goda människorna men jag tror och faktiskt nästan vet att min familj (inklusive mig själv) är rätt egocentriska. (Kanske pratar jag bara om mig själv ändå?) Men de partners som medlemarna i min familj har valt att leva med är allt annat än egocentriska. De ät sådär kristet godhjärtade. Det verkar många gånger som om familjemedlemmarnas partners bryr sig mer om deras förhållande än vad familjemedlemmarna själva gör.

Kommer jag bli likadan? Kommer jag också att få någon som är sådär super jäkla bra? Någon som man kanske inte riktigt passar ihop med?

2 comments:

Colling said...

Jag längtar att få träffa Argentina :) du.. bara så du vet är betapet faan beroendeframkallande.. hehe

toreheim said...

Haha, sa juh det! Beta rules!