Saturday, March 31, 2007

Välkommen till Grottan

Jag avskyr att åka hem på morgonen efter en utekväll. Jag avskyr att ha tovor i håret.

Vi hade som vanligt en väldigt trevlig middag hos David och sen när Braun kom förbi blev det ännu roligare. Vi försökte bestämma oss för var vi skulle gå ut då Braun börjar puffa för Grottan. Det var bara han som hade varit där innan. Han beskrev det som 80 spänn inträde, elektro-house-indie, billig öl, många sittplatser.

När vi kom dit uptäckte vi att det var en fritidsgård. En fritidsgård med Greatest Hits of the 80's på skivspelaren. Men bord fanns det, och billig öl. Jag och Sara upptäckte att det fanns väldigt många bekanta ansikten på Grottan och däribland Christian. Vilken överraskning!

Jag svävade runt med Braun och Christian när Sara, David och M ville dra hem. När Sara hörde att jag ville stanna kvar blev hon orolig för att jag då skulle åka hem själv. Men det brukar jag ju alltid göra. Fast nu kom jag inte hem. Jag kom till en förläggare i Stadshagen. (Christians bekant) Men det var trevligt.

Nu sitter jag och kan inte bestämma mig för om jag ska duscha och sen åka och hjälpa syrran att flytta eller om jag ska gå och lägga mig i sängen för att sova. Vad som är bäst för mig kan i detta fall vara tvetydigt. En sur syster kontra en trött kropp.

No comments: