Tuesday, March 27, 2007

Årets första sparkade fotboll

Jag sparkade förresten årets första fotboll idag. När jag var på väg hem från M:s och min middag så gick jag förbi en fotbollsplan där typ ett korpenlag tränade. Helt plötsligt ser jag hur målvakten vinkar som en tok åt mig, förmodligen sa han något också men jag lyssnade på Voxtrots Raised by wolves så jag hörde inte vad han sa. Han ville iaf att jag skulle kasta/sparka tillbaka en boll över ett jättehögt staket. Jag tog i med båda händerna och skulle kasta över den men tokmissade. Först blev jag utbuad, men sen insåg de sitt misstag (de ville ju fortfarande ha tillbaka bollen) och bejublade mig istället.

Nu tänker ni säkert 'vad då sparkade årets första boll? Du har ju inte sparkat den'. Men jag gjorde ett till försök och bestämde mig i mitt andra run att sparka bollen över staketet. Det misslyckades det med. Nu började korpenspelarna bli sura på riktigt och en var t.o.m. på väg ut ifrån planen för att personligen hämta den. Då blev jag arg och slängde av mig väskan drämde iväg bollen för kung och fosterland. (Säger man förresten 'för drottning och fosterland i England'?)

Bollen kom över och återigen regnade det jubel över mig. Sveriges Maradona. Maradonna.

No comments: