Saturday, March 10, 2007

Jag och min syrras kille = Sant?

God Morgon! Fan vad jag har sovit bra inatt. La bara huvudet på kudden och vaknade sedan imorse. Så jävla skönt. Ska snart dra hem till mamma. Ska möta M i Alvik vid ettish. Undrar om min syrra ska dit? Kom här om dagen på en rätt underlig grej som brukar inträffa när jag, min syrra och min syrras kille (SK) är på fester tillsammans.

SK har stor släkt så rätt ofta hamnar vi på släkträffar och då finns det alltid nån där som ingen av oss känner. Jag och SK kommer för övrigt väldigt bra överens och vi har många lika intressen. Men vi är bara typ-släkt med varandra. Det verkar inte folk uppfatta.

När min mamma fyllde år var hennes barndomspolare där och jag pratade inte mer med SK än jag brukar. Min syrra och SK var precis som de brukar och sitter och pratar med varandra. När vi sedan ska åka därifrån ska SK köra och jag frågar min syrra om hon ska sitta i framsätet? Min syrra svarar något i stil med 'självklart, det är ju vår bil'. Då utbrister min mammas barndomspolare till mig 'Vaddå? Jag trodde att det var du som var tillsammans med honom'. Jag skrattar men min syrra säger kallt 'jo, det tror alla'. Vid lite eftertanke insåg jag att hon hade rätt. Praktiskt taget alla som vi tre träffar som inte känner oss tror automatiskt att det är jag och SK som är tillsammans och inte syrran och SK. Jag vet faktiskt inte varför. Är ju faktiskt en jävla förolämpning mot min syrra.

No comments: