Sunday, January 28, 2007

Spegel!

Har precis kommit hem från Sollentuna där jag ätit vad M kallar för 'godaste svennekababen*'. Visst var det god, men ingen kebab går upp mot den som serveras på Mårtenssons i Simrishamn. Enda stället där jag ätit kebab med mos, så jäkla gott.

Har lyckats lappa ihop relationen med Anderas igen, gick med på att vara hans personliga betjänt en hel dag...

Hade en så lung och bra kväll igår. M och jag surfade runt på youtube och kollade in live videos med White Stripes, efter det försökte vi kolla på livespelningar med Long Blondes. Herregud vad man inte kan kolla på någonting efter White Stripes. Det är fruktansvärt få band som slår dem när det gäller att röja på scen.

Skola imorgon och jag har nog inte läst det jag borde...attans...köpte dock en annan bok idag som jag tänker läsa, Vägen till upplysning. Nästa helg är det fest! Håller mina tummar för att det går bättre då än det gjorde hemma hos Tops. Jag har lyckats list ut varför det nog gick så dåligt sist. När jag stod i rulltrappan upp från snöret så grabbade en dam tag i mig, såg mig i ögonen och sa: 'var rädd om dig, Gud vakar över dig'. Kan ju verka snällt, men jag undrar om hennes förmaning egentligen inte var en förbannelse. Sist någon blessed me (gammal alkis på 4:an när jag och Sara skulle ut) fick jag senare på kvällen ett breakdown och kännde några slags vågor av en gammal panikångest attack. Nästa gång får jag göra 'spegel' på de som försöker slänga visdomsord på mig.

*Svennekebab ~ Smala pommes, mycket kött och mycket sås plu lite sallad och tomat.

No comments: