Thursday, January 18, 2007

Årets tema: Revolution

Är klar, men inte nöjd, med tentan. Dock så tror jag nog att jag får G. Jippie! 20 poäng klara!

Håller på och tvättar. När jag kom ner till tvättstugan så hade någon (jag förmodar att det är en av utbytesstudenterna) snott en av mina maskiner och som den snälla männsikan man är så krossade jag inte dörren till maskinen och slängde ut hans/hennes tvätt på golvet. Nej då, jag pressade in alla min tvätt, svart, vitt, gult, grönt, 60, 40, i samma maskin. Nu sitter jag alltså här och håller tummarna för att allt ska gå bra och jag inte ska få rosa handdukar...spelar ju iof ingen roll...men men. Träffade en norrlänning i tvättstugan som berättade att han fått ett par jeans snodda där en gång. Världen kan vara hård!

Nu är det iaf bestämt. Jag och M sticker till Peace and Love 26-30 Juni. Iggy och grabbarna ska spela där. Spännande. M vill åka tåg upp men jag tycker att vi lika gärna kan lifta. Känns som en konflikt är på väg. Jag har liksom inte 'semester ersättning' på sommaren så jag får hålla till godo med det jag lyckats skramla ihop varje månad. Jag tror nämligen inte att chanserna att jag får ett sommarjobb är särskilt stora. Anställningsbar...humbug.

No comments: