Saturday, January 13, 2007

Jag lever i gränslandet

Det är iofs en ganska bred gräns oftast, men det är likväl en gräns. Ta t.ex. vänner. Jag gillar inte att vara utan vänner men jag gillar inte heller att ha för nära vänner. Jag vill helst ha hejkompisar som jag sådär lite relaxat kan ringa och gå på krogen med eller tom efterfest. (Dock ALDRIG förfest) Eller ta en helt vanlig fylla. Där vill nog alla leva i gränslandet, inte vara för nykter, men absolut inte heller för full.

När det kommer till kärlek och sex är det samma sak. Jag vill inte ha ett för seriöst förhållande, men inte heller hela den där ångesten med "betydde igår någonting för honom?" När det kommer till sex vill jag skjuta upp det ögonblicket tills att jag kommer så länge som möjligt. Ibland vill jag inte ens komma.

Jag vet inte om detta gränslandslevande egentligen bara är för att jag inte vill ta beslut utan bara vill dega runt utan mening hela livet.

Har iaf bestämmt mig nu. Jag ska söka till konsthögskolan till hösten.

No comments: