Monday, January 29, 2007

Det var en tjej från Sala...

Jag var på Myrorna vid Zinken idag för att köpa mig ett par nya glasögon. Optikerna säljer inte den modellen jag vill ha, de säljer den inte än, men jag kan garantera att de kommer göra det inom ett halvår. Tänkte köpa de bågarna jag vill ha och be nån sätta in glas med min styrka i dem. Jag måste verkligen skaffa nya bågar snart. Har 'hållt till godo' med linserna i snart 4 månader (jag har ju bytt själva linserna då förstås). Råkade trampa på mina gamla glasögon och de blev lite snea och sen så skulle jag böja tillbaka dem och då ploppa ena glaset ut. Då gav jag upp. Jag gillade ändå aldrig dem. Sådana bågar som hon där uppe till höger har vill jag ha.

Hittade dock inga bågar på Myrorna. Får leta vidare. Hittade en pocketbok med Edgar Allan Poes gamla Sällsamma historier som jag glatt köpte till mig själv för en tia. Köpte även Ett öga rött till M som en försenad julklapp. Överraskade honom med ett suprisevisit och Bragokex. Verkade som han blev glad över det.

Ja, just det. Jag har fått en ny vän. En tjej från Sala som går i min klass. Hon verkar ok. Alltid kul med nytt folk.

No comments: