Wednesday, January 24, 2007

-Jag lever efter greenwich tid

LOggade in på msn imorse. Trodde inte att någon skulle vara online utan tänkte mer typ kolla mail och sånt. Hann inte gör någonting innan H skriver till mig. Klockan är liksom fem på morgonen! Fast inte för honom, han är i USA och för honom är klockan elva på kvällen. Mystiskt det där med tidszoner. Kan jag leva i Sverige fast föjla en annan tidzon? Ni vet när har man sovit för mycket/lite, kan man då inte säga 'jag har bytt tidszon', istället för att säga 'jag har ställt om dygnet'. Tänkt vad internationellt att t.ex. leva efter New Yorks tidszon? Kan ju bli knepigt med affärers öppettider och krogen och så, men om man bor i en storstad borde det väl inte vara något problem? Ska pröva nästa gång jag har en längre tids ledighet.

No comments: