Thursday, January 25, 2007

Dagens ord: tacksam

Håller på och färgar håret lite grann så att jag ser lite ok ut i skallen. Har vart inne i stan idag och handlat lite. Fick tag på många bra reafynd. Kommer vara jättesnygg imorgon!

Hörde igår något om hur viktigt det är att skilja på sex och kärlek. Åt båda hållen. Dåligt sex med någon man är kär i? Ingen fara, lös det på något annat sätt! Bra sex med någon du inte är kär? Toppen! Så vill väl alla ha det. Mitt problem är bara att jag inte alls kan skilja på det. Om jag ligger med någon tror jag antingen att han är kär i mig eller att jag är kär i honom. Tyvärr sammanfaller dessa två ting aldrig.

2 comments:

Unknown said...

Hej Toreheim

Du skrev följande inlägg till mig på min Ab-blogg:

"hmm...jag har svårt för dig...gillar inte att du klagar så mycket på andra...du har många vettiga åsikter men verkar sakna en smula empati. Snygga ord dock."

Du verkar inte vara särskilt insatt i vilka personer jag klagar på och/eller varför.

"Konstapel Rövsmör" t.ex. (som ändrade sitt namn till "Katten" efter synpunkter från bl.a mig)

Är det en sympatisk person enligt dig?

Vilka andra har jag enligt dig "klagat" på och hur vet du det?

BB - bröd och bur-q-ua ill folket

Unknown said...

Ditt senaste inlägg till "Katten" är om möjligt mer idiotiska än hennes.

Vem f-n kan kalla sig "offer", som suger av någon?

Vem "lider" då?

Om du på allvar menar att sådana kvinnor ensamma bestämmer "spelreglerna" för hur och när sex går till, så tycker jag synd om dig.

Det finns ett uttryck som heter "ger man sig in i leken..." och om en tjej har gått så långt som det du beskriver, så får hon enligt mig skylla sig själv...eller åtminstone inte förvånas alltför mycket över att hennes eget beteende får konsekvenser.

Varför ska det vara så svårt att FATTA att ens eget beteende kan få konsekvenser?

Det jag har sagt till "Katten" är att man ska känna/lita på den man har sex med och inte dricka i främlingars/fienders sällskap.

Det är en MYCKET BRA början.

Vissa kvinnor sägs ha intuition och människokännedom.

Ok, men var är då denna intuittion i dessa sammanhang, när kvinnor är med fel person?

Det verkligt intressanta i sammanhanget är dock:

Vem bestämmer vad som är en våldtäkt? Kvinnan, mannen eller domstolen?

Kan även män våldtas? Vem bestämmer i såfall det?

Kanske mannen rentav våldtogs när han blev "avsugen"?

Vad hände med vikten av objektiv bevisning?

Jag tror mycket på tanken att påstådda brott måste bevisas, så att oskyldiga inte döms.

Du tycks förenkla ämnen, som inte är fullt så enkla.

Att jag skulle vara "stenhård existentialist" var något nytt.

Jag anser dock att individen HAR ett ansvar att själv välja hur livet ska utformas och om den uppfattningen skulle vara fel, så låt gå för det.


"
Håller så med dig! Man ska få kunna däcka och vara naken och sugit av någon utan att bli våldtagen för det! Man kan ändra sig! Ska man gå omkring och vara rädd och behöva 'anpassa' sig bara för att många killar (fäder, bröder, 'kompisar' osv) idag inte vet vad som är ok eller inte. Man kan ALDRIG lägga över ansvaret på offret!

Den som lämnar sånna komentarer är bergis stenhård existentialist...ingen vill lida. Kan den personen fatta det eller.
"