Monday, May 21, 2007

Koder

Jag vill köpa en ny mobil. Jag vill ha den svarta 880i. Jag vill ha den nu. Men den kommer jag inte att få råd med förrän om ungefär tre år. Blä.

På vägen hem från praktiken så tänkte jag på alla de olika fyrsiffriga koderna jag kan. Dessa är dem jag kom fram till:
* PIN kod (samma till alla koder som är valbara)
* Inloggningskod till internetbanken
* Kod till VISA kortet
* Kod till korridoren
* M:s bankomatkod
* Syrrans portkod
* Kod till tvättstugen
* Kod till förrådet
* Mammas portkod
* Portkoden till lägenheten i Vasastan
* Idas kod till hennes korridor
* Anderas kod till hans korridor

Kanske inte verkar vara så många men det är faktiskt mycket att komma ihåg. Min hjärna är ibland full av siffror.

På onsdag ska jag hämta min nya dator. Äntligen!

No comments: