Wednesday, May 9, 2007

Oj, vilken kväll!

Efter vinet hos Ida stack jag till Vasastan och gjorde mig iordning och sen skulle jag, Ida och Elsa ta ett par öl på Carmen (det blev verligen bara ett par öl, duktiga jag).

På vägen till Carmen (på tunnelbanan) så går det på en sån där tiggare som använder sig av högkvalitetskort där det kan stå olika saker. T.ex. "min morfar är sjuk", "mina barn har leukemi" eller helt "enkelt jag är fattig". Tiggaren kom fram till det sätet där jag satt (jag var ensam) och började fråga. Jag tittade som vanligt bort och låtsades som ingenting. Då sätter sig tiggaren mittemot mig och börjar prata. Jag lyssnar på musik och hör inte vad han säger men då jag antar att han bara ber om pengar upprepar jag helt sonika fasen "I have no change on me".

När jag märker att han inte slutar prata tar jag av mig lurarna och börkar lyssna på honom. Jag får fram att han pratar italienska, grekiska, turkiska och spanska, men inte engelska. Jag förstår också att han tror att jag kommer från Spanien och att han tycker att jag ser bra ut. Han raggar helt enkelt. Det blev en väldigt pinsam situation och när han ville att jag skulle prata med hans "chef" på hans mobil så var jag glad att jag precis skulle stiga av.

Man kan säga att mitt självförtroende inte var helt på topp när jag kom till Carmen och jag kände mig som ett tiggar-ragg nrä stället skulle stänga.

Då kommer en (full) kille fram och vill sitta bredvid mig och berättar att hans polare tycker att jag är jättesöt. Jag frågar då som motreplik om hans polare "vill ha chans på mig?"

Jag tror inte att fulla killen fattade vad jag menade. Hans polare kommer iaf och sätter sig bredvis mig och det visar sig att han är rätt söt och är tecknare. Fast egentligen jobbade han på Manpower men jag kommer inte ihåg med vad så...

han frågade om jag skulle med på efterfest hos fulla killen men då verken Ida eller Elsa ville struntade jag i det och ville åka hem istället. Ida jag och Elsa kommer till grillen vid Medis och de vill till tunnelbanan och jag vill käka korv så vi beslutar att skiljas åt. Precis när jag fått min korv och tagit första tuggan och såädr blåser i munnen för att svalka av den kommet tecknaren. Han har gått tillbaka för att ge mig hans nummer. Jag säger då att jag inte vill ha hans nummer för att jag ändå inte kommer att ringa, men att han kan ta mitt.

Efter nummerutväxlingen går jag till tunnelbanan men upptäcker att den sista har gått så jag börjar traska mot Slussen för att ta nån nattbuss. Vid Götgatsbacken möter jaf Ida och Elsa (som också missat tunnelbanan) och vi tar sällskap till Slussen där de ska vidare ut mot Nacka och jag ska ta min buss.

Bussen går bara till Odenplan och när jag hoppar av där praktiskt tagen ramlar jag in i Markus och han tjej som ska till gamla stan. Jag har nog inte träffat Markus på minst ett halvår så det var en väldigt rolig överraksnng. Jag blir tvungen att gå dryga kilometern hem från Odenplan men är glad ändå då jag märker att tecknaren skrivit en massa sms (redan?).

Det var en bra kväll. Imorgon ska jag upp vid halv åtta så jag ska nog sova nu. Natti.

No comments: