Wednesday, April 18, 2007

Resedagboken

Lund! Nu är jag här! Tänkte redogöra för hur min tågresa var:

08:41 - Någonstans söder om Stockholm
Äntligen på väg! Killen som kollade biljetten var här nyss och som alltid vid möten med auktoritetspersoner blir jag nervös helt utananledning. Som om jag inte skulle ha rätt att åka med trotsmin biljett.

08:49 - Ännu mer söderut
Oj, det blev visst ett litet bråk här i vagnen alldeles nyss.
- 'Jag vill ha rullgardinen nere!'.
- 'Men ska jag sitta och titta in i den hela vägen!'
De vå männen som bråkar verkar inte känna varandra och ser inte ut att ha några ambitioner till att vilja göra det heller. De beter sig som barn men båda är över 30. Undrar ombråket verkligen handlade om utsikt eller om deras egna misslyckanden?

09:38 - Norrköping
Har sovit lite, men det är svårt att sova på X2000. Sätena är äckligt obekväma.

09:57 - Linköping
Funderar på att sms:a Jimmy, men jag vet inte om jag vill. Igår så saknade jag honom faktiskt men nu känner jag ingenting. Är det möjligt att man kan glömma bort att man gillar något? Att i takt med att minnen och dofter av personen bleknar så försvinner även känslorna? Men jag kan väl inte ha glömt bort det redan?

10:17 - Utanför något köping
Nu skrev jag precis ett sms till Jimmy. Man måste anstränga sig ibland om man vill ha något.

11:45 - Norr om Hässleholm
Undrar om det finns någon som åkt sträckan Stockholm - Lund så pass många gånger att de känner igen sig i landskapet? 'Oj, nu är huset färdigmålat'. 'Har de bytt hage till kossorna?' 'Här har de röjt på tomten'.

11:56 - Hässleholm
Snart framme! Skönt! Ska ära buffé med Sara. Gott!

11:58 - Fortfarande Hässleholm
Föder man upp rådjur? Det gör man kanske. Man borde göra det. Om man gör det såg jag nyss en rådjursfarm.

No comments: