Sunday, April 29, 2007

Liten redovisning av senaste dygnet

Sådär ja, nu har jag äntligen tid att blogga. M sov här fre-lör och sen på lördag gjorde jag mig bara i ordning direkt på morgonen och sen stack vi till Tensta C för att gå på systemet. Att vi stack just till Tensta hade två orsaker, ett - en buss dit går från M:s dörr, två - de flesta i Tensta är muslimer som inte dricker alkohol så det är aldrig kö eller mycket folk på systemet där. Och det var det inte heller.

Efter utflykten fick M göra sig klar hemma hos honom och sen stack vi och handlade mat med Tops. Vi lagade till all mar hemma hos Tops och sen satt jag, B, M och Tops och avnjöt väldigt god men väldigt stark mat.

M bestämde att för att slippa kö och för att kunna få ett bort på Debaser skulle vi sticka vid halv nio. Sagt och gjort. Vi kom till Debser, slapp kön och fick ett bord. Eller rättare sagt, jag fixade ett bord åt oss. Det fann inga helt lediga bord men det fanns flera bord där det satt ensamma personer. Jag tyckte då att vi skulle fråga någon om vi inte kunde dela bord? Men grabbarna har ju sin jävla stolthet och tyckte att det var en urdålig idé. Jag genomförde den ändå och inte ens ett tack fick jag när jag såg till att vi slog oss ner jämte en rolig engelsman. Bandet gick på och var kanon! Bland det bästa som finns är ju att höra en låt man bara hört inspelad live. Fast mitt sällskap var lite stiff. Fan vad trött jag är på grabbarna...

...så jag stack hem till Jimmy istället. Det var mysigt. Jag gillar honom.

Carlos hörde av sig till mig igår och ville hitta på något, det vill inte jag. Tror jag inte. Inte på det sättet iaf. Jag vill ha vänner. Inte dejter.

No comments: