Friday, April 6, 2007

Mutning

Nu dricker jag skumpa och bloggar från mammas dator. Hon mutade mig med kläder för att jag skulle följa med hit efter matchen och äta middag. Jag fick:
*En kjol
*En prickig tröja med en pudel på
*En rosa tröja med åsnor på
*En tröja med hövdinalägrets logga på
*En grön väska utan någonting på

Skumpa går verkligen rätt upp i huvudet. Yr.

Många jag har pratat med gillar min 'dikt': Säljes: knapt använt hjärta, men jag gillar bara vissa meningar i mina egna texter. Jag vill inte ändra något i texterna, då förstör jag. Jag gillar inte allt i alla texter. Det finns så mycket jag skulle vilja skriva men tiden känns inte rätt. Igår såg jag en kille som satt helt oberörd på tunnelbanan när ett mötande tåg körde förbi. Som om han förväntade sig det.

Det är sådant jag vill skriva om, men det går inte. Lusten finns inte där.

No comments: