Saturday, April 14, 2007

Jag och min styvsyssling

Hemma från dejten nu. Vi var på Snaps och drack öl och sen åkte vi hem till James, som för övrigt numer heter Jimmy. James säger man bara när man är sur.

På bussen på väg hem till honom pratade vi om reseplatser och när man egentligen kan säga att man har varit i ett land? Mellanlandning? Övernattning? Jag sa då att om bara övernattning räknas så har jag aldrig avit i Norge även fast jag har varit där flera gånger. Han undrade då varför jag hade varit där så mycket?

Jag berättade då om släkten från norra Värmland. Sen såg samtalet ut såhär:
Han - Aha, var då i norra Värmland?
Jag - I Sysslebäck, ett jättelitet samhälle.
Han - Men, där har ju jag åkt skidor flera gånger. Mina halvbröders mamma kommer därifrån.
Jag - Nä, du skojar? Vilken sida av älven kommer hon ifrån då?
Han - Från Norgesidan.
Jag - Men det gör ju hela min släkt också! Sen på Norgesidan då? Höger eller vänster efter bron?
Han - De bor på vänster sida.
Jag - Aja, min släkt bor på den högra sidan.
Han - Fast mina halvbröders gammelmormor bodde på höger sida.
Jag - Vad hette hon då?
Han - Frida.
Jag - Det var min gammelmormor. Dina halvbröder är mina sysslingar.

Slutsats: Jag har varit på dejt och faktiskt verkligen gillar min styvsyssling.

No comments: