Sunday, April 22, 2007

Smålands och småstadsbor

Ja, så vart det fest igår. Vi började vid sju och hade drinkrunda i många rum och drack en massa drinkar och lekte lekar. Sedan bondade jag med ett par stycken som lovade mig att 'på Smålands nation så var det världens drag och musik som jag definitivt skulle gilla'! Jag drog dit med dem (en kille och en tjej) och inne på Smålands var det musik som Just cuz she dances go-go och mycket annat dåligt.

Killen som var med var en poet/musiker/student/konstnär/författare/olycklig själ som fattat lite tycke för mig så han var så att säga lite på. Sedan visar det sig att hon tjejen som var med var kär i honom, så helt plötsligt blev hela situationen absurd. Killen var desutom så jävla pisspackad att det var pinsamt. Jag gillar själv att bli lite full men jag gillar själv inte fulla männsikor. Att glömma sina egna och världens olyckor och problem är ok, men när andra vill göra det blir det bara jobbigt.

Jag stack hem till korridoren igen (utan pissfulla snubben och hans beundrare) och la mig bredvid Sara och sov.

Vad är hela dealen med nationer? De är som discon eller i bästa fall den sämsta krogen/klubben jag varit på. Jag ringde M på vägen hem och pratade skit om alla andra ställen än Stockholm och stadens alla klubbar. Ta bara klubb Killers, inget går upp mot det. Iaf inte i Sverige.

När jag kommit hem från detta land som gud glömde ska jag inte lämna Stockholm på ett tag.

Fast jag har haft kul med Sara. Det är idag hon fyller år. Stora flickan. 20 år!

No comments: