Friday, April 27, 2007

Ofrivilligt uppvaknande

Usch vad jag vaknade dåligt imorse. Upptäckte när jag kom hem från Lund att det förut droppande ljudet som uppstår i rören när killen ovanför duschar, nu har ersatts med ett väldigt högt knackande ljud. Som man vaknar av. När han duschar. Klockan åtta.

Först tänkte jag ringa fastighetsskötaren, men eftersom jag inte ska bo hemma utan passa katter på söndag och en månad framöver kändes det onödigt. Sen är jag ju ledig efter det.

Ska snart dra iväg och fika med en som vill ge mig ett barnvaktsjobb med tillhörande lägenhet i Hornstull. Tyvärr är jobbet på 50 % och med skolan och allt så går det inte. Har redan bestämt mig för att tacka nej.

M blev glad och nervös över sin present igår. Det var ett presentkort på en tatuering. På East Street. Inte riktigt vår stil men de är ju bra så...

No comments: