Monday, July 9, 2007

Äckliga människor

Fan, jag sitter och retar upp mig själv framför datorn genom att tänka på hur jävla jobbiga, sviniga, hjäplösa och puckade snubbar, grabbar, killar och män kan vara.

Jag och M hamnade på Medusa igår efter lite ölrunda med smålänningarna. På Medusa var det många bekanta ansikten och jag bara förundrades över hur lite folk kan förändras. Samma mönster, samma fördomar och samma stuk.

Jag och M svepte tequila och dansade loss tills jag upptäckte att jag blivit allergisk mot citron. Sen åkte vi hem.

Men nu bara sitter jag och tänker på alla dåliga dejter jag har haft med snubbar som bara har pratat om sig själva och inte ens frågat en vad man sysslar med. Sen har äcklerna mage att påstå sig vara kära. I vad? Jag har ju inte sagt något. Enda skillnaden mellan mig och en docka är att jag kan gå själv. Fan vad trött jag blir. Enda chansen att träffa någon som inte är så jäkla typisk snubbe är väl om jag skulle ta och flytta till en helt annan kultur. Där synen på genus är annorlunda än här. Inte nödvändigtvis bättre, bara annorlunda. Drömma går ju.

No comments: