Thursday, July 26, 2007

Romantik

Vilken jäkla dag jag hade igår. I sann lönedags-anda åkte jag och handlade mat och shoppade med M. Sen drog jag Elsie och SuraSanna till Debaser där jag träffade så mycket folk. T.o.m. Henke kom dit! Hans päron ska flytta till Norge (hans pappa är diplomat) och då får Henke deras stora och fina lägenhet vid Fridhemsplan. Vissa har tur. Fast han ger ju upp sin diplomatiska immunitet, men det verkar han inte ha några som helst problem med.

Och så var T (tecknaren) där. Han och hans gäng skulle till Skeppsbaren så vi höll smskontakt tills det att Debaser stängt. Då möttes vi på trppan och promenerade en stund tillsammans. Vi slog oss ner vid skeppsbron och satt och pratade ett tag. Det var en massa byggjobbare där som höll på och fixade med The Tall Ships Races (är inte det ett väldigt underligt namn btw? The Tall Ships Race eller The Tall Ship Races hade ju vart bättre), hur som helt så lyssnade byggarna på musik. Det hela var väldigt filmiskt. Musik, ensamma, utsikt över vattnet. Det var nästan inte sant när sedan solen gick upp och gjorde det hela om än mer romantiskt.

Sen åkte vi hem åt varsitt håll. Inte ens en kyss blev det. Men jag gillar det! Spännande men samtidigt lugnt. Det är inte så ofta.

No comments: