Saturday, June 30, 2007

Musikbubblan (som sprack?)

Ibland tänker jag att det här med ungdomar och musik-vem som känner vem?- vem som spelar vad?- vilka som är signade? osv. bara är en enda stor bubbla. Som it-bubblan ungefär.

Att vilja spela musik och bli känd på det verkar inte längre vara bara för de intresserade. Nej nej, nu ska alla göra det. Jag blir illamående bara jag täker på det. Så jävla pretentiöst allt är!

Och det värsta är att jag spelar med och dras med och bara goes along for the ride utan att ens ifrågasätta skiten. Jag bara undrar vem som spelar vad? Och i vilket band? Och hur kända var de nu igen?

Borde inte marknaden bli mättad snart? Att det inte går att bara trycka in fler band och artister som bara är så heta och nya och upcoming och unika? Och att alla har en myspace sida där de lägger upp sina alster som bara är sååå bra. Och alla kan få tag på allt (och allt är inte lite), bara att ladda ner gratis (inte mig emot iofs). När ska allt spricka?

Eller är det såhär framtiden ser ut? Jag blir trött av att hålla mig uppdaterad. Och jag gillar ändå musik. Tänk på de som inte gör det men ändå är med i svängen. Uh!

No comments: